Hoppa till sidans innehåll

Tips inför träningarna

14 APR 2020 19:03
Tips och råd inför kommande träningar
  • Uppdaterad: 14 APR 2020 19:03

Nu är våren här på riktigt och vi är många som hänger med de organiserade grupperna och cyklar. För att turerna ska bli så bra som möjligt så följer här några råd och rekomendationer. 

Kom väl förberedd till träningen. Ladda med energi och se till att cykeln fungerar som den ska. Haveri i skogen är inte så kul.

Om haveriet ändå är framme: Se till att ha slang, pump och en enklare verktygssats med som inkluderar kedjebrytare. Ett kedjelås för rätt kedja ska också tas med. 

Är turen längre än en timma, ta med energi i någon form. En banan, chkolkadbit, kaka och/eller energidryck. Saft fungerar fint som energi.

Barn och ungdomsträningen är på måndagar. Om barn kan vara med andra tillfällen, framgår det av respektive inbjudan till träningarna. Framgår det att det är träning för seniorer, så är det vuxna som avses. Ungdommar från 17 år kan komma, med det förutsätter viss lokalkännedom om gruppen skulle upplösas på annan plats än vid samlingsstället. 

Medtag telefon och betalmedel (Kort/kontant/swish). I västa fall kan man åka Taxi hem, eller stanna till och handla energi. Kan vara bra att kunna larma om olyckan är framme.

För den som cyklar själv är en Trackingapp perfekt. Med Strava Premium följer en variant. Annars finns gratisappar som ex Glympse. Då kan de som är kvar hemma följa dig i skogen via appen. Kommer man inte hem, så ser de vart man är. 

Nu ser vi fram mot en lång härlig cykelsäsong!

Skribent: Helena Sahlqvist
Epost: Adressen Gömd

 

Sponsor under 2019

Postadress:
Karlskogacyklisterna - Cykel
Karlskogacyklisterna, Under utredning
69131 Karlskoga

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info